Spring naar inhoud

De stand van zaken na 1 week

De eerste week campagne voeren voor mijn toekomstige boek ‘Cappuccino na elven’ zit er bijna op. Ik wil iedereen bedanken die zo spontaan heeft gereageerd en direct aandelen heeft aangeschaft. Ik heb ook gemerkt dat het concept soms nog wel wat uitleg nodig heeft, voordat mensen tot een aankoop van ‘aandelen’ durven over te gaan.

Mijn verwachting was eigenlijk dat ik het de eerste dagen vooral van familie moest hebben. Mijn vader en schoonvader hebben inderdaad allebei aandelen gekocht, maar ik was toch verrast door de belangstelling van buiten de familiekring. Ook mensen die mij helemaal niet kennen gunden mij succes met mijn manuscript. Hiermee werd Cappuccino na elven het op één na bestverkopende manuscript van afgelopen week.

Nu is het natuurlijk zaak deze vliegende start vast te houden. Dat wordt nog een hele klus, want 2.000 aandelen verkopen blijft een hele opgave. Er waren dan ook reacties als ‘wanneer je 1.000 aandelen hebt verkocht, koop ik er ook wel een paar’. Maar ja, als veel mensen dat denken schiet de verkoop niet echt op, natuurlijk. Aan mij zal het niet liggen. Ik heb er de afgelopen week vooral via sociale netwerken als Hyves, Facebook, LinkedIn en Twitter uitgebreid campagne voor gemaakt. En dat zal ik blijven doen.

Ik heb nu ook deze website, die ik in kan zetten voor de promotie van mijn toekomstige boek. Zo wil ik op korte termijn ook een bericht uitdoen naar de lokale media, die er mogelijk in deze komkommertijd wel wat aandacht aan willen schenken. Ook de persoonlijke promotie gaat vanzelfsprekend gewoon door. Mensen zijn gemakkelijker te overtuigen van het idee achter crowdfunding als je het ze persoonlijk uit kunt leggen.

Ik houd jullie via dit blog op de hoogte van de ontwikkelingen. Ook zal ik over enige tijd een aantal vervolgpagina’s op TenPages.com plaatsen om wat hernieuwde aandacht aan het manuscript te kunnen geven en jullie te laten lezen hoe het verhaal verdergaat.

Zegt het voort en help Cappuccino na elven de winkel in!

 

Gepubliceerd inCrowdfunding
© 2019 Edward Hendriks en DYC media. Alle rechten voorbehouden.